Carla Peters

Linne
Wethouder

WIe ben ik

Ik ben Carla Peters woon in Linne en trotse mama van Ciske en Mitchel.
Zelf ben ik opgegroeid in Zuid Limburg (Stein, Urmond, Beek). Na mijn studie in Maastricht ben ik onder andere werkzaam geweest als intercedent bij Randstad Heerlen/ Maastricht, manager mobiele surveillance G4S Limburg/Brabant, projecten coördinator overheid/ bedrijfsleven in Helmond, manager toerisme in Valkenburg en zorg medewerker in Roermond. Naast het werken in Nederland, heb ik ook werkervaring mogen opdoen in België, Portugal, Fuerteventura, Australië en Costa Rica. Van het werken in de sloppenwijk tot werken in een luxe hotel. Alle ervaringen vormen je en neem je mee.
Blijven door ontwikkelen door het volgen van opleidingen vind ik ook belangrijk. In 2004 heb ik de Post Hbo security management gevolgd,  in 2019  Politiek bestuurlijk Management en in 2020 bestuurlijk leiderschap. Naast dit alles probeer ik ook tijd vrij te maken om te sporten en creatief aan de slag te zijn.

Sinds 2014 ben ik het team van de VVD Maasgouw komen versterken als Raadslid. Toen groeide we van 3 naar 4 zetels.
Na de verkiezingen van 2018 was het voor mij een hele eer om de belangen in Maasgouw te mogen vertegenwoordigen als Wethouder.
Ik heb voor de VVD gekozen, omdat de liberale kernwaarden van alle tijden zijn: vrijheid, verantwoordelijkheid, verdraagzaamheid, sociale rechtvaardigheid en gelijkwaardigheid.
M.a.w. Je hebt de vrijheid om eigen keuzes te maken, neem je verantwoordelijkheid, benut je talent en maak er iets moois van en laat je medemens in zijn/ haar waarde.

Wat vind ik belangrijk voor Maasgouw

Eigenlijk hebben we het in Maasgouw grotendeels goed voor elkaar. We hebben een goed woon- en leefklimaat, rijke cultuurhistorie, een actief sport en verenigingsleven en voldoende mogelijkheden om te genieten van onze mooie natuur. We hebben een financieel gezonde gemeente met lage woonlasten voor onze inwoners. Het is belangrijk dat we ons blijven inzetten om al dit goeds te behouden, want dat is niet zo maar vanzelfsprekend. Grote thema’s als klimaat en duurzamer omgaan met onze omgeving dienen nog beter opgepakt te worden, maar ook thema’s als voldoende voorzieningen voor jong en oud blijven aandachtspunten. Op het gebied van toerisme en recreatie, dienen we nog een paar zeilen bij te zetten om ons gebied te laten floreren, met bijbehorende voorzieningen (infrastructuur, parkeervoorziening om fietsgebruik te stimuleren, etc). Natuurlijk zijn er ook nog wensen m.b.t. het sneller verstrekken van vergunningen om beter in te spelen op de wensen van het bedrijfsleven, onze ondernemers en inwoners.
Kortom genoeg wensen en werk aan de winkel voor de toekomst!

Mijn mooiste plek in Maasgouw

Achttien  jaar geleden ben ik vanuit Beek verhuisd naar Midden-Limburg, omdat ik hou van de combinatie water, bos, dieren en natuur. Ik wilde graag wonen in een omgeving die centraal gelegen is,  goed bereikbaar is, waar voldoende voorzieningen en werkgelegenheid is en het liefst dicht bij een stad. Deze mooie omgeving voorziet in dit alles. De mooiste plekken in Maasgouw liggen voor mij dicht bij het water, zoals het standbeeld in Wessem of het natuurgebied achter de stuw in Linne. Ik hou ook van de haven in Maasbracht vanwege de bedrijvigheid in combinatie met het culinair genieten en van de rijkdom van de panden binnen Maasgouw, zoals ‘de grote Heggen’ in Thorn of kasteel ‘Heysterum’ in Linne.  Kortom, eigenlijk kan ik niet kiezen, omdat we heel veel moois hebben. Ik hoop van harte dat we de lockdowns snel achter ons kunnen laten, want genieten op het terras van onze streekproducten is eigenlijk het allermooist.

Benieuwd naar de terugblik?

Download de terugblik hier